4080401408 |
Coeducació a les aules |
2021-2022 |
Cicle de conferències. Primària-Secundària |
|
|
|
19/1/2022 - 7/4/2022 (10 hores) de 12:45h a 14:15h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
1r trimestre: 19 i 26 octubre 12.45h - Prevenció de l'assetjament sexual a càrrec de la Fundació Vicki Bernadet.
2n trimestre: (dates per concretar) 12.45h Tallers virtuals
Promoure una educació que qüestioni els estereotips de gènere i valori el món relacionat amb allò
tradicionalment femení és necessari. Coeducar també vol dir contribuir a crear una
escola més democràtica, inclusiva i participativa, que tingui en el centre els valors cooperatius.
Una escola que valora i atén la diversitat, que fomenta ensenyar i aprendre de forma ètica, no
discriminatòria, ensenyar i aprendre a cuidar-nos i cuidar de les persones, a mirar-nos, a posar-nos
en la pell de les altres persones, a ser autònomes, a demanar ajuda, a cuidar de la Terra, de la casa
i de l’escola.
|
| |
Objectius |
- Aprofundiment en coneixements i competències necessàries per detectar, abordar i prevenir possibles situacions abusives.
L'objectiu és que l’equip educatiu conegui la problemàtica de l’abús sexual infantil, la seva dinàmica i característiques
- Facilitar l’adquisició d’eines, habilitats i coneixements per a la comprensió del marc de la
Coeducació, la perspectiva feminista i interseccional aplicada al món educatiu.
- Facilitar la presa de consciència en relació amb les desigualtats de gènere, la detecció de
les violències masclistes i lgtbifòbiques.
- Garantir un espai de trobada i d’intercanvi d’informació on seguir fent comunitat.
- Aconseguir aliances amb les diferents persones que participen de la formació per anar
estenent les ganes de transformació des de la mirada feminista als municipis participants.
|
| |
Continguts |
- Aprofundiment en coneixements i competències necessàries per detectar, abordar i prevenir possibles situacions abusives.
1. Marc teòric de la coeducació: protocols, experiències i àmbits per a coeducar.
2. Eines per a la detecció de les violències masclistes i lgtbifòbiques
3. Perspectiva interseccional, com la podem tenir present?
4. Propostes i eines concretes per aplicar als centres educatius
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat
formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
19/01/2022 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
diumenge |
26/06/2022 |
- |
- |
|
| |